Öncelikle inşaatın kriterlere uygun olarak bitirilmiş olması gerekir. Bu iskân almak için tek başına yetmez. Bina inşaatı şartları sağlayacak şekilde tamamlanmış olsa bile gerekli ücret yatırılmadı ise iskân alınamaz. Belediyeye iskân harcı ve sigorta primleri ödenmelidir. Başvuru yapıldıktan sonra belediyenin teknik bir yetkilisi inşaatı ziyaret ederek binanın iskana uygun olup olmadığını denetler.
Bunlar da tamamlandıktan sonra inşaatı yapan firma elektrik, su, telekomünikasyon ve sivil savunma müdürlüklerine başvuru yapar. Başvuru sonrası gerekli belgelerin teminini sağlar. Bütün belgeler ve raporlar imar müdürlüklerine teslim edilir. Yetkililer bu belgeleri inceleyip onaylayacaktır.
İskan Belgesi Müracaat Belgeleri Hangileridir?
- Tapu kayıt bilgisi
- İskân belgesi istek dilekçesi
- İZSU raporu
- Telekom izni
- Proje müelliflerinin raporları
- Yapı denetim kuruluşu raporu
- Binanın tüm cephelerini gösterir fotoğraflar
- İlgili vergi dairesinden alınmış borcu yoktur belgesi
- Sosyal Güvenlik Kurumundan alınmış borcu yoktur yazısı
- Emlak ve Çevre Temizlik Müdürlüğünden alınmış borcu yoktur yazısı
Eğer iskan istenen binada asansör var ise ilave olarak:
- Asansör garanti belgesi
- Asansör firmasından alınmış ruhsat
- Muayene fişi
- Muayene raporu (4 adet)
- SMM belgesi
- Yangın tesisatı belgesi
- Isı yalıtımı belgesi
- Uygulama projeleri
- Sığınak belgesi