Gayrimenkulünüz bu yüzden satılmıyor olabilir.

Alıcıdan çok emlakçı arıyor. Günde kaç kez arıyorsunuz. Evimi kendim satacağım, hiçbir emlakçıyla anlaşma yapmıyorum. Müşteriden çok emlakçı arıyor. İlana da yazdım, emlakçılar kesinlikle aramasın!

Yakın zamanda satışa sunduğunuz gayrimenkulünüze tek talip emlakçılar mı? İstatistikler 1/90 dönüşüm sunuyor. Yani kabaca, mülkünüzü listeleyen her 90 kişiden 1’i sizinle temasa geçiyor. Satılık gayrimenkulünüz hakkında ekstra bilgi almak istiyor. Öteki tarafta mülkünüzü listeleyen her 3 emlakçıdan 1’inin sizi aradığını düşünebilirsiniz. Her ne kadar emlakçıdan gelen aramalar hazır müşterin var mı? Asla yetki vermiyorum tadında sonlanıyor olsa da biraz kulak verecek olursanız, mülkünüzün satılmama nedenlerini öğrenebilirsiniz.   

Bu yazıda satışa sunduğunuz mülkün neden satılmadığını ya da bir başka deyişle satışa engel olan bazı gerekçeleri paylaşıyor olacağım. Şimdi düşünün, satılık mülkünüz niçin satılmıyor? İşte satışı zorlaştıran 6 önemli neden ve çözümleri!

1. Yanlış belirlenmiş fiyatlar

Satılık mülklerin satılmama sebepleri düşünüldüğünde ilk sırada “yanlış pazarlama fiyatı” geliyor. Birçok mülk sahibi fiyatı kendi belirlemiyor. Yakın akrabaya danışıyor, bazen enişteden bazen ise kayınçodan fikir alıyor. Mahalle esnafını bu listeye dahil etmiyorum.

Çözüm

Bölgenizde profesyonel hizmet veren gayrimenkul danışmanı veya emlak ofisleriyle iletişime geçerek piyasa pazar araştırması yapabilirsiniz. Yakın zamanda satışı gerçekleşen emsal mülkleri araştırmak, doğru fiyat belirlemenizde size yardımcı olabilir. Genellikle satış fiyatınızı %10 oranında düşürerek alıcıların tepkisini ölçebilirsiniz. Ya da kendinize yakın bulduğunuz acenteye doğrudan gayrimenkul satış yetkisi vermeyi deneyin.

2. Kalitesi düşük kötü fotoğraflar

Listelenen mülklerin düşük kalitede fotoğrafa sahip olması, beklenenden az ilgi görmesiyle sonuçlanabilir. Fotoğraf satışın %50’sini oluşturur. Kötü açılardan elde edilmiş fotoğraflar ya da düşük ışık sebebiyle karanlık fotoğraflar satışı yavaşlatıyor olabilir.

Çözüm:

Eğer gayrimenkulünüzü gerçekten satmak istiyorsanız, yayımladığınız ilanlarda yüksek çözünürlüklü fotoğraflara yer vermelisiniz. Aşağıdan ya da tepeden değil. Doğru ışık ve açıyı kullanmak, merak uyandırıcı bir kapak görseli seçmek ilanınızın daha fazla kişi tarafından görülmesini kolaylaştırır.  Önerim emlak fotoğrafçılığı konusunda uzman kişilerden destek almanız yönünde olacaktır.

3. Masraf gerektiren mülkler

Masraflı veya tadilat gerektiren mülklerin alıcısı masrafsız mülklere göre daha azdır. Tamirat gerektiren mülkler olması gerekenden daha ucuza satılır. Bunun en bilinen sebebini alıcıya binecek olan ekstra iş yükü olarak açıklayabilirim. Mülkte yapılacak tadilatlar genellikle 15-45 gün aralığında tamamlanır. Alıcılar tarafından düşünüldüğünde önemli bir süreyi kapsayacaktır.

Çözüm:

Evinizde nelerin beğenilmediğini sorgulayın. Bir düşünün. Eğer satılık mülkünüzü siz alacak olsaydınız ilk nereyi değiştirirdiniz? Gözünüze hoş gelmeyen alanları düzeltmek işe yarayabilir. Hatta abartılı olmayacak şekilde yapılan düzenlemelere ilanınızda yer verebilirsiniz. Yapılan araştırmalar yeni mülk satın alacakların %85’inin hemen yerleşebilecekleri ev arayışında olduğunu gösteriyor.  

4. Hatalı başlık ve açıklamalar

Kupon. Yatırımlık. Fırsat. Kelepir. Komisyonsuz. Yapılı. Son derece sıkıcı olan bu sözcüklerin mülk satışındaki etkisi oldukça zayıf. Bazı ilanların başlıkları daha da tuhaf. “Alıcısını üzmez” bunlardan yalnızca bir tanesi… Peki, ilanınız için doğru başlığı nasıl belirleyebilirsiniz?

Çözüm:

Mülkünüzü listelerken gerçekçi başlık ve açıklamalara yer vermeniz, ilanınızın satın alacaklar tarafından ciddiye alınmasını kolaylaştırır. Eğer elinizde bölgenize ait m2 değer artış endeksi ya da buna denk gelecek çeşitli veriler yoksa yatırımlık mülk satmamalısınız. Mülkünüzü satın alacak kişilerin ne amaçla aldığını alıcıya bırakabilirsiniz. Buna ek olarak yanıltıcı bilgilerden kaçınmanız daha fazla alıcı adayına ulaşmanızı sağlayabilir. “Sahibinden” yazmak yerine mülkünüzü ifade eden daha doğru bir başlık yazmanız daima iyi sonuç verir. Emlak hizmet bedelinin alıcı tarafa %2 + KDV’ye düşmesinden sonra komisyonsuz mülklerin önemi azaldı. Şimdilerde mülk satın almak isteyenler emlakçı komisyonunu değil, mülkü gerçek değerinde alıp almadığını sorguluyor.

5. Yetersiz pazarlama ve çalışmalar

Gayrimenkulünüzü listelemenize rağmen yeterince alıcı adayına ulaşamamış olabilirsiniz. Bunun en önemli sebebi yetersiz pazarlama elbette. Şimdilerde balkona astığınız satılık brandası ya da cama bıraktığınız a4 kâğıdı pek işe yaramıyor. Çünkü kimse sokakta ev aramıyor!

Çözüm:

Dijital pazarlama kanallarını kullanabilirsiniz. Haftalık ya da aylık reklam bütçesi belirleyerek listelediğiniz gayrimenkulü daha fazla kişinin görmesini sağlayabilirsiniz. İlan sitelerini kullanmak önemli ancak tek başına yeterli değildir. Çözüm noktasında önerim; tüm kanalları aktif şekilde kullanabilen bir emlak acentesiyle yol almanız yönünde. Gayrimenkul profesyonelleri, hangi mülkün nasıl alıcıya hitap etmesi gerektiğini iyi biliyor. Doğru bir bütçe ayırarak ilanınızın görünürlüğünü %300-%400 oranında arttırabilir. Burada alacağınız destek hızlı satış yapmanızı sağlar.  

6. Müzakere

Eğer alıcı adaylarına ulaşıyor ancak evinizi bir türlü satamıyorsanız sorun burada olabilir. İtirazların karşılanamaması ve müzakere problemleri gayrimenkulün satılmasını daima zorlaştırır. Satıştaki en büyük engel yetersiz müzakeredir.

Çözüm:

Gayrimenkulünüzün satışında profesyonel destek almanız ve size yakın olan bir emlak acentesini yetkilendirmeniz olacaktır. Bir emlak profesyoneli olarak “itiraz ediyorsa kesin alıcıdır” tezimi hatırlatarak müzakerenin önemini vurgulamak isterim. İyi fotoğraf elde edebilir, doğru kanalları da kullanabilirsiniz. Ancak müzakere konusunda etkili değilseniz gayrimenkulünüzü satamazsınız. Konu gayrimenkul satın almak olduğunda, alıcı ve satıcı arasında müzakere büyük önem taşır. Burada (Bir ara yol bulunması.) itirazların karşılanması, herkes için cazip koşulların sağlanması müzakere ile mümkündür.

Bu yazı M. Sami Vadet tarafından 12 Ocak 2022 tarihinde yazılmıştır.

Benzer yazılar

Pazarlık sünnet ise müzakere kaçınılmazdır!

Konu pazarlık yapmak olunca birçok mülk sahibi sünnettir diyor. Alıcılar sünnet nedir bilmiyor, fiyatı yarı yarıya…

Read More

Garipçe Köyü

Garipçe köyü, Rumeli kavağı ile Rumeli Feneri arasında bulunan oldukça sevimli bir köydür. Huzurun tadını çıkarmak isteyenler için vazgeçilmez bir…

Read More

Emlakçıya vermiyoruz

Hayır teşekkürler, biz kendimiz satacağız.

Read More

Join The Discussion

Search
Genişlik
Fiyat

Compare listings

Compare